Friday, August 29, 2008

In Arsene we trust

Tarzi geregi seveni de haz etmeyeni de var Wenger'in. Bana gore bi Mourinho'dan daha iyi bir taktisyen ve kisa vade yerine uzun vadede basariyi arayan bi hoca. Muthis yetenekli gencleri bulup (ornek Anelka, Henry, Ljunberg, Walcott, Fabregas, Hleb, Van Persie...) onlari bir sistem icine entegre etmekte bi usta. Fakat diger yandan da Mourinho kadar pragmatist ve sonuca yonelik olmadigini dusunuyorum kendisinin. Bir Uefa bir de CL finali kaptirmis olmasi buna bir ornek. Bu sezona cok parlak giremedi Wenger. Nitekim Sanderos, Hleb, Flamini, G.Silva gibi kayiplar Nasri ve Silvestre ile telafi edildi sayilmaz. Bunun sebebini takim sahiplerinin ve yoneticilerinin Wenger'e finansal destek olmayisi zannediyordum. Fakat bugun ogrendigime gore klup yoneticilerinden Danny Fizsman demis ki 'Wenger bize 30 milyon pounda su adami istiyorum demis olsaydi, cevabimiz kesinlikle evet olurdu. Ama bize talebi olmadi. Politikamiz geregi onun alacagi adamlara biz karismadik, karismayiz . Heralde istedigi adamlari bulamamis olacak ki bize herhangi bir talepte bulunmadi'. Bu arada Wenger de gecenlerde bi roportajinda demis ki 'ilk 11'i disaridan ithal suretiyle olusturmak yerine alttan, gencleri yetistirmek suretiyle yapilandirmak istiyorum. Zaten stadin yapimi sirasinda finansal sikinti olabilecegini dusunerek genclere yonelmistim, simdi bunu devam ettiriyorum'. Bi tarafta klasik Turk yoneticilik sistemine taban tabana zit, hocanin isine karismayan ve kararlarinin hem arkasinda duran hem de saygi duyan bi tarz. Diger tarafta yeni oyuncu istiyorum diye yirtinmayip, klup yatirim ve kabuk degisimi surecindeyken klube daha da yuk olmamaya calisan bi hoca. Hangisi sistemin daha basarili oldugu heralde malumdur. Bu arada hep dusunurdum neden bu adama profesor derler diye. Megerse babanin muhendislik diplomasi uzerine ekonomi masteri varmis. Hangi ara aldiysa bu diplomalari artik...

No comments: