Tuesday, October 21, 2008

Krizin bahis sirketlerine etkisi

Algida secicilik bu olsa gerek.. Ucakta elime Financial Times'i aldim ama gozume ilk takilan bahis sirketleri ile ilgili olan makale oldu. Meshur Ingiliz bahis organizasyonu William Hill'deki teknik birtakim degisiklikleri uzerine olan makaleden ufak birkac alintiyi bloga tasimak istedim. Oncelikle birkac agir top bahis sirketinin 1H-2008 vergi oncesi karlarini karsilastirmislar;
William Hill 37 mn pound
Ladbrokers 26 mn pound
Unibet 17 mn pound
Partygaming 14 mn pound
888 11 mn pound
Bwin 4 mn pound
Acikcasi ben bu rakamlarin daha da yuksek olacagini dusunurdum boyle bi sektorde. Makalede Financial Times, William Hill'in CEO'suna sormus, 'global ekonomik kriz bahis sirketlerinin gelirlerini etkiler mi?' diye. CEO abimizin boyle bi korkusu yokmus. Nitekim zaten bahis bireysel ekonomik tedbir paketleri icinde pek ust siralarda yer almadigi gibi, William Hill musterilerinin yatirdiklari (oynadiklari denmiyor, yatirdiklari deniyor racon olarak, nitekim koyulan paralari oynanan bi oyun degil yapilan bi yatirim olarak lanse etmek istiyor bahis sirketleri) ortalama bi bahis kupon tutari 8.5 pound gibi dusuk bi rakam oldugu icin ekonomik kriz bize viz gelir tiris gider diye buyurmus CEO abimiz. Bu arada ben de 10 yillik bi 'internet bahiscisi' olarak kendi kullandigim sirketin reklamini yapayim; Interwetten. Artik daha mi iyi daha mi kotu bilemem ama elim, ayagim alismis bi kere.

No comments: