Tuesday, October 28, 2008

EPL'de desibel hesabi

Haftasonu West Ham-Arsenal macini izlemek icin Londra'daydim. Bu ucuncu Upton Park ziyaretim oldu. Gitmisken hastasi oldugum ama Amsterdam'da elime alip okuma sansim olmayan pazar gazetelerine dadandim. Observer'da cikan bi haber oldukca ilgincti. Takimlarin kendi sahalarindaki maclarda taraftar cigirtilarinin ortalama desibelini olcmusler; istatistikler ilginc, ilk 5 soyle;
Stoke City - 103 desibel
Tottenham - 98 desibel
Liverpool - 95 desibel
Portsmouth - 94 desibel
Newcastle -94 desibel

Sadece West Ham'i yerinde izledigim icin digerlerine yorumda bulunamam tabi ama liste epey sasirtici. Liverpool ve Newcastle'i tahmin ederdim ama digerlerini hayatta tutturamazdim. Gerci cok da sasirmamak lazim, nitekim 4 buyuklerden ManUn ve Arsenal genelde taraftarlarindan sikayet olmuslardir. Arsenal'in eski stadi zaten 'Highbury, the libarary' diye anilirdi. ManUn'da ise Sir Alex ve eski topculari Roy Keane zamaninda 12. adamlarinin gorevlerini gerektigi kadar yapmadiklari icin acik acik onlara mesajlar vermislikleri vardir. Benim tabi asil merak ettigim bizdeki stadlarda benzer bi olcum yapsalar acaba ne cikar? Muhtemelen EPL ilk 10 listesine en azindan 2 takim sokardik diye dusunuyorum. Havaya girdi mi bizim taraftarlar Ingilizlerden daha da atesli oluyor nitekim.

4 comments:

Barizzio said...

Bu konuda rekorun Beşiktaş'ta olduğu efsane midir ?? Yoksa gerçek mi?

Figueres said...

valla bizde boyle bilimsel olcumler yapilmadigi icin bilemiyorum BJKde midir, ama dusununce kartal gol gol gol seklindeki kendi oyuncularinin bile elini ayagina dolastiran cigirtilari heralde desibel manyagi eder olceni.

master said...

yaşısın gözgöz göz göz gol gol gol

master said...

sen boşver desbeli taraftar bööle olur benim hasta olduğum adam bunlar


http://www.youtube.com/watch?v=gX-HP7V4aaw