Thursday, October 2, 2008

Hatem Ben Arfa

Yukaridaki resim 2004 UEFA 17 yas alti sampiyonasinda kupayi alan Fransa'nin altin uclusune ait: Karim Benzema, Hatem Ben Arfa, Samir Nasri. Ayni jenerasyonun evlatlari; ucu de 87li, saka gibi ama daha 21 yasindalar. Ucune de gelecegin Fransa milli takiminin bankolari olacak gozuyle bakiliyor. Bu uclu arasinda goreceli olarak daha bilinenleri Benzema ve Nasri Cezayir asillilar, digerlerine gore ismi futbol piyasasinda daha az bilinen Ben Arfa ise Tunus orijinli. Benzema zaten 2 yildir aldi basini gitti Lyon'da. Nasri desen Arsenal'e gelerek EPL'e kapagi atti ve ismi bi anda gundeme oturdu. Simdi bu ucluden sira Ben Arfa'da. Alt yapisindan geldigi Lyon'dan 4 sezon sonunda Marsilya'ya transfer oldu. Lyon'daki yildiz bollugunda nedense cok goze batmadi Ben Arfa, Marsilya'da ise takimin generali gibi. Sol ayagiyla topa raket gibi vurus tarzindan kosmasina kadar bana Rivaldo'yu andiriyor cok. Gelir gelmez Marsilya'da kendini hissettirmeye basladi bile, hangi maclarina baksam Niang ile beraber spikerin agzinda Ben Arfa'nin adi var. Marsilya da uyanik takimlardan tabi. 9.5 milyon pounda aldilar, 15'ten asagi satmazlar...

2 comments:

Anonymous said...

LYONDAN KİMİ KESİPTE ONU KOYUCAN SÜREKLİLİĞİ OLMAYAN ADAMA YILDIZ DEMEN SENİN GİBİ UKALA BİR ZIRTAPOZUN BİLE YEMEMESİ GEREKEN BİR NANE...AMA SENİN SAYFANI TAKİP ETTİĞİMDEN BERİ 1 KEREDE BENİM YORUMUMU EKLESEN NE KADAR KRİTİĞE AÇIK OLDUĞUN ORTAYA ÇIKAR...BEN ARFA BENCE SAMAN ALEVİ GİBİ OLACAK AYNI DIEGO TRISTAN GİBİ

Figueres said...

milletimizin genel sikintilarindan olan okudugunu anlamama ve ustune bi de anlamadigi sey uzerine yorum yapma luksu hissetme hastaligi yukaridaki isim/rumuz belirtecek medeni cesareti olmayan terbiye ozurlu arkadasa da sirayet etmis belli ki.

oncelikle zavalli dostum, senin yorumlarini eklemiyorum cunku ciddiye alinacak seviyede degil hicbiri. sadece ilk ve son kere olacak sekilde cevap yaziyorum, o da sana insan gibi yazip cizmeyi ogretmek amacli. Bu yorumunu yayinliyorum ki, kendi tiynetsizligini once kendin gor ve utan.

oncelikle okudugunu soyle guzelce sindirip bi beyin suzgecinden gecirebilecek olsan gorursun ki ben Ben Arfa'ya yildiz hatta yildiz adayi bile dememisim, yildiz bollugundan Lyon'da yer bulamadi demisim. kaldi Kalstrom'un bile yedek oturdugu yerde, Ben Arfa tecrubesizliginde bi oyuncunun yedek kalmasi bence dogal.

gelelim diger Tristan karsilastirmasina. bak bu tartismaya deger gercektende. henuz 21 yasinda olan ve sezona da pek saglam giris yapmis bi oyuncu icin biraz agir olmus, ama bekleyip gorecegiz zaman icinde.

son olarak, seviyeli kritik yapma olgunlugunu gosterebildigin surece kaale alinacaksin ve yorumlarin yayinlanacaktir. kritige aciklikla seviyesizlige aciklik arasindaki farki anlayabildigin zamana kadar gorusmek uzere.