Tuesday, October 21, 2008

Bremen'den gol haberi var

Bu haftasonu is icin Hamburg'a gittim. Gitmisken denk geldi diye Hamburg-Schalke macina tesrif etmeyi de planladim, hatta bilet de ayarladim ama soguk alginligi planlari bozdu. Ben de kos kos TVden ozetleri seyrettim ve bu sirada baya enteresan bi mac ozeti sunus sekline tanik oldum. Bizdeki LigTV'nin muadili bi kanal maclari ve genis ozetleri veriyor. Ozellikle ozetlerle ilgili bazi seyler muthis ilgimi cekti. Bizim alistigimiz sirayla mac ozetleri seklinde vermiyorlar. Onun yerine yasi 30un altinda olmayanlarin daha rahatlikla hatirlayacaklari canli radyo anlatimi seklinde yapiyorlar. Biraz daha acmam lazim: Adamlar ozeti diyelim Dortmund-Nurnberg macinin ilk dakikasindan itibaren vererek baslatiyor, daha sonra hangi macta onemli bi pozisyon varsa, direk ona baglaniyor. Mesela gol olmussa 'Bremen'den gol haberi var' diye bagirip o macin yayinina geciyorlar, taa ki baska macta hareketlenmeler olana kadar. Bu tam 90 dakika boyle devam ediyor. Tabi orada cumartesi gunleri 7-8 mac birden ayni anda aksamustu basladigi icin aksamina boyle bi kurgu yapmak daha kolay. Muthis nostalji oldu benim icin de. Aklima yillar once radyodan dinledigim maclar geldi; "evet, Izmir Alsancak Stadi'ndan gol haberi geldi, soz simdi Murat Unlu'de" diyip Izmir'e kayardi kulaklar. Golu ev sahibinin mi misafirin mi attigini seyircinin tepkisinden anlardik zaten. Hey gidi gunler heeey.

No comments: