Sunday, November 16, 2008

Quantum of Solace

22. James Bond filmi 'Quantum of Solace'i seyrettim dun. Acikcasi aksiyonu sevdim ama konuyu ele alislarini garipsedim. Eskiden alistigimiz, Bond'un her yeni filmde bir gorevi, bi ana dusmani olur, onu temizler gecerdi. Simdiyse hikayeler birbirini takip ederek devam ediyor. Yeni film tam anlami ile eskisinin bittigi yerden basliyor, bi sonraki icin de zemin hazirlayarak bitiyor. Yani olayi birbirinden bagimsiz film serileri olmaktan cikartip birbirini tamamlayan filmler sekline sokmuslar. Tabi her yeni Bond icin ortalama 2-3 sene bekledigimiz dusunuldugunde kimin aklinda ne kalirsa hikayeyle ilgili, orasi mechul. Son bi soz de yeni Bond abimiz, Daniel Craig'e; Pierce Brosnan'dan sonra kral gibi geldi. Brosnan'in surreal gevseklik ve yavsakligi, ustune bi de ona denk gelen Bond senaryolarinin boktanligi ile Bond serisi klas ama embesil bi hal almisti. Simdi daha bi ciddiyet kazandi sanki.

No comments: