Monday, September 29, 2008

Gereksiz fair play

Benim son birkac yildir dilime dolamis oldugum ama Turkiye'de hicbir sekilde kabul gormesini beklemedigim bi fair play uygulamasinin dun GS-Konya macini yorumlayan Mustafa Denizli tarafindan cesurca ortaya surulmesine hem cok sasirdim hem de cok sevindim. Macin ortalarinda bir Konyali'nin yerde kalmasi sonrasi tam ataga cikmisken Arda'nin topu disari atmasi sonrasinda Mustafa Denizli 'artik Turkiye, fair play adina yerde yatan oyuncunun tedavisi icin saglik ekibini davet etmeye yonelik topu disari atma konusunu tartismaya baslamalidir' mealinde bir cumle sarfetti. Kac kisi fark etti ya da daha sonra herhangi bir spor programinda ele alindi mi bu cumlesi hic bilmiyorum ama bana gore muthis onem arz eden bir konuya parmak basti Denizli. Genelde suya sabuna bulasmayan yorumculardan sonra boylesine hassas bi konuda bu cesur cikisi yapabildigi icin Denizli'yi muthis takdir ettim. Evet, dediginde cok hakli. Suistimale son derece acik, oyunun akis hizini aninda kesen, oynatmamaya oynayan takimin surekli kendine yontabilecegi bu topu taca atma ya da akin eden takimin oyuncularini topu taca attirmaya zorlayici manteliteye oldum olasi kil olmusumdur. Elbet yerde kalan her oyuncu numara yapmiyor belki ama hicbirinin durumunun da oyle olumcul oldugunu sanmiyorum. Zaten cok agir birsey oldugunda bunu hakem secebilecek durumda; o vakit kendi kessin oyunu. Ama yerdeki oyuncunun durumunu degerlendirip saglik ekibini davet etme vazifesi diger oyuncularin isi degildir. Sapla samani karistirmamak lazim. Sanirim bu konuda ilk ve en cesur adimi bir sure once -bir macta topun defalarca taca atilip oyunun sakatlik bahanesiyle sogutulmasina tepki mahiyetinde- Juventus yonetimi atmisti 'artik bizim oyuncularimiz yerde biri yatiyorsa topu disari atmayacak, kendi oyuncularimiz icin de rakipten benzerini beklemeyecek' diyerek. Artik Turkiye'de de bu konunun tartisilmasinin vaktidir. Hucum futbolunu surekli destekleyen, yildizlari koruyan, oyunun devamli akmasina yonelik calisan FIFA'nin da suistimale acik bu -yazili olmayan- tabuyu yikma zamanidir. Nitekim bu uygulamanin fair play ile hicbir alakasi yok.

No comments: