Wednesday, January 14, 2009

Titus Bramble

"Titus's occasional flash of brilliance is heavily outweighed by the total inability to think before attempting what inevitably turns into a hashed clearance, a mistimed tackle, an own goal or a penalty for the opposition."
Ingiliz basin organi Guardian'in sahibi oldugu The Fiver isimli gunluk futbol email bildirimi yapan bi spor yayincisinin okuyuculari arasinda duzenledigi ankette Brambe'in EPL'de yilin en kotu oyuncusu secilmesi sonrasi birakilan okuyucu yorumlarindan bir tanesi yukaridaki. Lafi hic uzatmiyim; sahsi gorusum de bu okuyucu ile aynidir. EPL sahalarinda ikamet eden en kabiliyetsiz ve basiretsiz defans oyuncusu acik ara Titus Bramble'dir. Soyle duzenli takip ediyor oldugum bloglari, hele ki EPL'e ozellikle kafa patlatanlari falan, dusunuyorum da, nasil olur da kimsenin dikkatini cekmemis, neden sahalarimizin has kazmalarindan Bramble'a deginen olmamis merak ediyorum. Bu vatandasi 2002 yilinda, henuz daha 21 yasinda, sozde umut vaad ederken transfer oldugu Newcastle United'daki ilk sezonundan beri israrla takip ediyorum. Ve sundan eminim ki onu takip etmekten bikmadigim bu 7 sezonda baska hicbir futbolcu Bramble'in sebep oldugu akla hayale gelmeyecek hayatilikte hatalarin yarisini yapmamistir. Hele ki, nereden Fransiz milli takimina alindigi belli olmayan, Jean-Alain Boumsong (benim bir diger favori okuzumdur, laf aramizda) ile tandem oynadigi surede yapmis olduklari sacmaliklar Newcastle'da hala efsanedir. Hic zorlanmadan Bramble'in en azindan 5 tane golle sonuclanana bireysel hatasini animsarim. Nitekim Newcastle United da kendisinden yaka silkmis olacak ki, 2007 sezonu sonunda serbest biraktilar kendisini. Ben 'aha sonunda kurtulduk artik heralde EPL'de kimse almaz bu kutugu' derken Wigan atladi ustune, bok varmis gibi. Kendisi beni gene yaniltmadi ve sakinligi ile unlu Wigan hocasi Steve Bruce'u bile yaptigi hatalar ile cildirtti ve gecen sezon bi mac sonrasinda 'Bramble'a verdigimiz bu kacinci son sans hatirlamiyorum, ama son adam hatasi yapmaktan bikmadi' dedirtti. Ama gel gor ki bu sezon yine ilk 11'e oturttu adami, sanki bana inat. Bu gece ManUn'a karsi izlerken aklima gelince iyice depresti iste duygularim. Son olarak bu mal kardesimiz hakkinda bir de not; kendisinin 2003 yilinda aklandigi bi de grup tecavuzu davasi var. Hani aklanmissin bisey de diyemiyorum ama ne adammissin sen be Bramble... Artik sana degil, seni oynatanlara dalacam.

4 comments:

SG said...

oyle futbolcular var ki, ne kadar kotu olduklari sahadaki performanslariyla defalarca kez ispatlanmis da olsa, bir sekilde kendilerine ust duzey liglerde/takimlarda yer buluyorlar. bu bir menajer becerisi mi dir, yonetim aptalligi midir bilemiyorum ama "premier league", "super lig" etiketi yapisti mi cikmiyor bir sekilde.

Figueres said...

aynen oyle. bu is bi kere profesyonel imza atip kapagi 3-4 seneligine atmaktan ibaret sanki. onu yaptin mi gerisi geliyor heralde. yoksa akilla, mantikla, metafizikle aciklanabilecek bisey degil Bramble gibilerin hala ust duzeyde top tepebilmeleri.

Barizzio said...

Tanrıya şükür!
Ben de senelerdir bir tek ben mi uyuzum bu herife diye kuruntulanıyordum. Eline sağlık.
Sanli'nin yorumuna da apayrı katılıyorum!

serdark said...

titus brambel la boumsong harbi super ikili..gerci bizdeki toraman gokhan zan da onlar la rahat yarisir..el bombasi gibi defans hatti.